Participant Agreement

(La version française suit)

Mission

Partnering to Hack Homelessness (P2H²) Hackathon is a weekend-long hackathon to prototype creative tech-based or innovative solutions to challenges facing the homelessness sector in Canada.

Rules

By entering the Hackathon, participants agree to abide by the rules and decisions of the organizers.

The Hackathon is open to everyone. Participants under the age of 16 must be accompanied by an adult at all times.

Registration to the Hackathon will be administered by Datafest Ottawa in partnership with the Government of Canada’s Homelessness Partnering Strategy (HPS).

Registration will open at midnight EST Friday, October 14, 2016 on a first-come, first-served basis. The maximum number of registrants for the Hackathon is 80. In the event that registration reaches 80, Datafest Ottawa will manage a waiting list and inform waitlisted registrants as spots become available.

The Hackathon venue is TBD.

The Hackathon begins on November 18th, 2016, at 6:00 p.m. EST and ends on November 20th, 2016 at 3:00p.m. EST.

Participants may work on a team of one to eight people. Teams will be formed on the evening of November 18th following the problem pitch session. Teams may form organically. Latecomers may join a team the morning of November 19th.

Computers are not provided, so participants should bring their own computer and other equipment, including power bars and Ethernet cables. Participants are responsible for their own transportation to and from the Hackathon.
Participating in the Hackathon is free. Meals and soft drinks will be provided as noted in the Hackathon program on the website.

Code of conduct

All attendees, sponsors, partners, volunteers, and staff at our Hackathon are required to agree with the following code of conduct. Organisers will enforce this code throughout the event.

We expect cooperation from all participants to ensure a safe environment for everybody.

Our Hackathon (P2H²) is dedicated to providing a harassment-free experience for everyone, regardless of gender, gender identity and expression, age, sexual orientation, disability, physical appearance, body size, race, ethnicity, nationality, religion, previous hackathon attendance or computing experience.

Harassment of Hackathon participants, and the use of alcohol and illegal substances will not be tolerated.

Offensive language and imagery is not appropriate at any Hackathon venue, including hacks, talks, workshops, parties, social media, and other online media.

Participants violating these rules may be sanctioned or expelled from the Hackathon at the discretion of the Hackathon organisers.

Intellectual Property

The intellectual property (IP) rights of hacks produced at the event belong to their respective teams and not to the organisers, sponsors, or partners.

Participants are encouraged to use their own proprietary solutions to develop creative and efficient products provided you have appropriate legal permission.

If you are representing a company, your company’s proprietary software assets are also allowed to be used with the appropriate permission from your organization.

Please reference the Terms and Conditions data to confirm that all IP rights remain with the participant and/or the organization they are representing.


Notre mission

L’hackathon « Collaborer pour s’attaquer à l’itinérance » est un événement d’une durée d’une fin de semaine qui vise à créer des prototypes de solutions technologiques ou novatrices aux enjeux propres au secteur de l’itinérance au Canada.

Règles

En participant à l’hackathon, vous vous engagez à respecter les règles ci-dessous et les décisions des organisateurs.

L’hackathon est ouvert à tous. Les participants de moins de 16 ans doivent être accompagnés d’un adulte en tout temps.

L’inscription au hackathon sera administrée par Datafest Ottawa en partenariat avec la Stratégie des partenariats de lutte contre l’itinérance (SPLI) du gouvernement du Canada.

L’inscription débutera le vendredi 14 octobre 2016 à minuit HNE et sera réalisée selon le principe du premier arrivé, premier servi. Le nombre maximal d’inscription au hackathon est de 80. Si le maximum de 80 inscriptions est atteint, Datafest Ottawa créera une liste d’attente et communiquera avec les personnes qui sont inscrites sur cette liste si des places se libèrent.

Le lieu où se tiendra l’hackathon reste à déterminer.

L’hackathon commencera le 18 novembre 2016 à 18 h HNE et se terminera le 20 novembre 2016 à 15 h HNE.

Les participants peuvent former des équipes entre une à huit personnes. Les équipes seront formées pendant la soirée du 18 novembre, après la période de présentation des problèmes. Il n’y a pas d’autres règles particulières pour la formation des équipes. Les retardataires pourront se joindre à une équipe le matin du 19 novembre.

Les participants doivent apporter leur propre ordinateur et tout l’équipement connexe, y compris les barres multiprises et les câbles Ethernet. Les participants sont responsables de leur transport et de leur hébergement.

L’hackathon est gratuit. Des repas et des boissons seront fournis pendant toute la fin de semaine, comme l’indique le programme publié sur le site Internet.

Code de conduite

Tous les participants, commanditaires, partenaires, bénévoles et employés prenant part à notre hacketon doivent adhérer au code de conduite suivant. Les organisateurs l’appliqueront pendant toute la durée de l’évènement.

Nous comptons sur la collaboration de tous les participants pour garantir la sécurité de tous.

Notre hacketon (CAI) vise à offrir à tous les participants un milieu exempt de harcèlement, sans égard au sexe, à l’identité ou à l’expression sexuelle, à l’âge, à l’invalidité, à la taille, à la race, à l’ethnicité, à la nationalité, à la religion, à la participation à un hacketon précédent ou à l’expérience (ou l’inexpérience) en informatique. Nous ne saurions tolérer toute forme de harcèlement à l’endroit d’un participant au hacketon.

Les propos et allusions offensif ne seront pas tolérés à aucun des évènements du hacketon, notamment les conversations, les ateliers, les rencontres, et dans les médias sociaux et autres médias en ligne.

Les participants qui enfreignent ces règles seront passibles de sanctions ou pourront être expulsés, à la discrétion des organisateurs.

Propriété intellectuelle

Les droits de propriété intellectuelle (PI) rattachés à toutes les activités appartiennent aux équipes et non aux organisateurs, aux commanditaires ou aux partenaires.

Nous encourageons les participants à utiliser leurs propres solutions exclusives afin d’élaborer des produits créatifs et efficients, pourvu qu’ils en aient obtenu la permission légale.

Les participants représentant une société sont également autorisés à utiliser ses logiciels exclusifs s’ils en ont la permission en bonne et due forme.

Veuillez consulter les modalités pour confirmer que le participant et/ou l’organisme qu’il représente conserve tous les droits de propriété intellectuelle.